søndag 30. november 2014

Lappeteppe






































I vinterferien i fjor hadde man litt fritid.
Kom på ideen om å sy et lappeteppe i sommergave til alle mine kolleger.
Og det gjorde jeg.
7 lappetepper.
Glad og fornøyd brukte jeg store mengder av stoffrestene.
For å utnytte bitene maksimalt lot jeg de være så mye som i sin opprinnelige størrelse.
Dermed ble det lappetepper som hadde asymmetriske lapper.
Ikke mange like størrelser der, nei!
Og for at de ikke skulle bli helt crazy hadde vært teppe sitt fargetema:
Gul
Milittærgrønn
Pastell
Dyp grønn
Blå
Svart-hvit
Burgunder
Inspirert av sommergaven bestilte en kollega et nytt teppe av meg som hun skulle gi i julegave.
Det skulle være mer heftig i fargene.
Bildet viser resultatet.
Bretten i nedre kant viser stoffet som dekker hele baksiden av vatteppet.
Varmt og godt, og friskt i fargene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk til deg som legger igjen noen ord jeg blir da så glad, så glad :)